Berea la PET, campioană în vânări. Sticla și halba, în cădere liberă Berea la PET, campioană în vânări. Sticla și halba, în cădere liberă
Anul trecut, opțiunile consumatorilor români pentru tipurile de ambalaj au avut mici fluctuaţii faţă de valorile înregistrate în 2011, acestea înregistrând pentru PET –... Berea la PET, campioană în vânări. Sticla și halba, în cădere liberă
bere 1Anul trecut, opțiunile consumatorilor români pentru tipurile de ambalaj au avut mici fluctuaţii faţă de valorile înregistrate în 2011, acestea înregistrând pentru PET – 52,5% (+1,2% faţă de anul precedent), sticlă – 28,2% (-2% faţă de anul precedent), cutie – 15,8% (+1% faţă de anul precedent) şi bere la halbă – 3,5% (-0,2% faţă de anul precedent).

Potrivit Asociației Berarii României, aproximativ 98% din berea consumată de români este produsă local. Astfel, sectorul berii generează valoare adăugată în economia României prin nivelul ridicat de investiții, numărul mare de locuri de muncă create direct și în ramurile conexe și prin contribuţiile importante la bugetul de stat.

Putem afirma că sectorul berii este un partener real al autorităților române în susținerea creșterii economice. Este o afirmație care are la bază fapte concrete: de la nivelul zero al evaziunii fiscale înregistrat în industria berii, la cele 76.000 de locuri de muncă create direct și indirect în economia României. Ca orice parteneriat însă considerăm că trebuie să fie susținut de ambele părți. De aceea, avem convingerea că soluția pentru sporirea veniturilor la bugetul României provenite de pe piața berii nu o reprezintă creșterea accizei la bere, ci stabilirea de politici care să stimuleze dezvoltarea acestui sector de activitate și a celor conexe, cum ar fi agricultura și turismul, precum și măsuri care să reducă evaziunea fiscală pe piața băuturilor alcoolice.“

Constantin Bratu, Director general Asociația Berarii României.

Volumul pieţei berii a atins 18,2 milioane hl în 2012, înregistrând o creștere cu 7% față de anul anterior. În ceea ce privește volumul de vânzări înregistrat la nivelul membrilor Asociației Berarii României, acesta a atins 16,6 milioane hl, cu 6,5 % mai mult decât anul precedent.

Cele șase companii membre ale Asociației asigură un număr de peste 4.250 de locuri de muncă în cadrul celor douăsprezece fabrici de bere, dintre care două mini-berării. Liniile de producție ale membrilor Asociației sunt prezente în orașe precum Ploieşti, Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Sebeş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov, cele două mini-berării fiind prezente în Cluj-Napoca și Timișoara.

Companiile producătoare de materii prime membre ale Asociaţiei, Soufflet Malt România şi Asociația Producătorilor de Hamei din România, completează eforturile de promovare a culturii berii în România. Cei doi producători de materie primă îşi desfăşoară activitățile în nouă fabrici şi ferme, asigurând astfel un număr de peste 100 de locuri de muncă și contribuind la bugetul de stat cu peste 8 milioane de euro.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *