Ariston Thermo România susâine că în 2012 s-a putut observa o creştere a vânzărilor de circa 25-30% pe segmentul centralelor termice în condensare, în...
Clas Premium ambientAriston Thermo România susâine că în 2012 s-a putut observa o creştere a vânzărilor de circa 25-30% pe segmentul centralelor termice în condensare, în timp ce centrale convenţionale au raportat o scădere uşoară de aproximativ 5%. Liderul pieţei locale de centrale termice şi boilere, mizează în acest an pe un avans al cifrei de afaceri cu circa 12% datorită lansării unei noi game de produse şi a concentrării pe proiecte precum programul Buy Back şi dezvoltarea reţelei de Centre de Asistenţă Tehnică.

de Marian Crăciun

Catalin Draguleanu, Ariston Thermo RomaniaÎn 2012, vânzările de centrale termice în condensare şi creşterea cererii pe piaţa de boilere electrice au dus la un avans uşor al business-ului companiei, acesta situându-se în jurul valorii de 30 de milioane de euro”,

Cătălin Drăguleanu, Director de Vânzări al Ariston Thermo România.

Potrivit afirmaţiilor sale, dupa o creştere cu aproximativ 5% în 2012, pentru acest an este previzionată o majorare cu circa 12% a cifrei de afaceri.

„Pentru 2013 mizăm pe o continuă creştere a business-ului, datorită concentrării eforturilor în jurul produselor cu eficienţă energetică ridicată – centrale termice în condensare, pompe de căldură, sisteme solare, dar şi atenţiei sporite acordate Programului Buy Back şi dezvoltării teritoriale şi profesionale a reţelei de Centre de Asistenţă Tehnică. În plus, estimăm că lansarea noii game de produse GalEvo va avea un impact pozitiv datorită evoluţiei tehnologice în direcţia eficienţei energetice pe care o aduce”, a subliniat Cătălin Drăguleanu.

Centralele cu o eficienţă ridicată, preferate tot mai mult de români

În ceea ce priveşte piaţa locală de centrale termice de apartament, reprezentantul Ariston Thermo România a afirmat că, anul trecut, nu s-a putut observa o evoluţie deosebită. Astfel, în 2012, vânzările de profil au rămas la acelaşi nivel ca şi în 2011, cu un volum de aproximativ 140.000 de unităţi şi o valoare de peste 75 de milioane de euro.

Clas Premium„În condiţiile în care 2012 a fost un an electoral, iar autorităţile locale au susţinut o parte din subvenţiile acordate la încălzirea prin sistem centralizat, debranşările nu au avut o evoluţie spectaculoasă. Cu toate acestea, estimăm că în 2013 vom asista la o majorare a numărului de familii ce vor renunţa la sistemul centralizat şi vor alege un sistem propriu de încălzire, autorităţile nemaiavând posibilitatea de a acorda suport pentru multă vreme”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.

Acesta a adăugat că anul trecut a adus şi o schimbare a comportamentului de achiziţie al românilor. Aceştia sunt tot mai interesaţi de produsele cu o eficienţă ridicată şi sunt dispuşi să aloce o investiţie iniţială mai mare pentru a beneficia de un produs ce oferă un consum mai mic şi o economie pe termen lung.

„Chiar dacă în acest moment doar aproximativ 10% din piaţa de centrale termice pe gaz din România este compusă din echipamente în condensare, mizăm pe o creştere continuă în aceasta direcţie. Astfel, în următorii ani estimăm că românii vor alege tot mai mult centralele în condesare deoarece vor înţelege avantajele acestora, în ciuda preţului mai ridicat”, a mai spus reprezentantul companiei.

Îndreptarea românilor către aparate tot mai eficiente s-a reflectat şi în dinamica vânzărilor grupelor de produse Ariston în 2012. Astfel, dacă vânzările de centrale termice convenţionale şi boilere electrice s-au menţinut la nivelul anului 2011, centralele termice în condensare, sistemele solare şi pompele de căldură au înregistrat creşteri importante.

„Suntem convinşi că şi în România soluţiile eficiente din punct de vedere energetic vor fi tot mai căutate, toate eforturile Ariston concentrându-se în această direcţie prin promovarea centralelor termice în condensare, a sistemelor solare sau a pompelor de caldură. Pentru a sublinia angajamentul său în aceasta direcţie, Ariston Thermo Group şi-a stabilit un target propriu – realizarea a 80% din cifra de afaceri prin vânzările de echipamente cu eficienţă energetică ridicată sau care folosesc energii regenerabile, până în anul 2020”, a afirmat Cătălin Drăguleanu.

În acest moment, peste 65% din business-ul Ariston Thermo România este asigurat de centralele termice murale, iar 25% de boilerele electrice, segment pe care compania este, de asemenea, lider de piaţă. Restul procentelor din business-ul Ariston revine aparatelor de aer condiţionat, pompelor de căldură şi sistemelor solare.

  • Cazane pe lemne

    13/04/2013 #1 Author

    Intr-adevar o inovatie reusita pe piata energiei termice.

    Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *